Дорогою до садочка


Вранці батьки поспішають на роботу, а діти — ні..
Для переважної більшості батьків довести дитину вранці до дитячого садка (навіть якщо він розташований поруч з будинком чималою проблемою.
Що вже говорити про ті варіанти, коли дитячий садок розташований в іншому кінці міста, куди добиратися доводиться кількома видами транспорту?
Вранці малюки, які не виспалися, вередують, батьки починають нервувати, лаяти їх. У відповідь, діти ще більше хничуть, сльози котяться градом, а якщо ще й погода підкачала, тоді — тримайся! Кепський настрій на цілий день гарантовано! Як зробити дорогу д о дитячого садка веселою й цікавою — і для дітей, і для дорослих?
Беріть ініціативу у свої руки!
Якщо ваша дитина ще зовсім маленька, ініціативу доведеться брати на себе. Повільно плететься ззаду вас — влаштуйте гру Хто швидше добіжить до… того дерева, лавки, зупинки». Забігає далеко вперед — «Допоможи мені, синочку (донечко), обійти (і калюжі (кучугури, ями тощо)». Повірте, спрацьовує. Крім того, і дитини формується почуття відповідальності за іншого, впевненості в тому, що вона вже підросла і може допомогти мамі, татові, бабусі обійти перешкоди або перемогти в забігу. У дитини кепський настрій — розкажіть казку або історію про подорожі гномиків, про те, як зайчик, хом’ячок, лисенятко ходили до школи через небезпечний ліс тощо. Фантазуйте! Якщо дитина доросліша, нехай продовжить розпочату вами історію. Це не лише розвеселить її, а й допоможе розвитку її уяви й мовлення.
Повторюйте вивчені з дитиною віршики, співайте пісеньки або зіграйте в «Буріме»: нехай малюк скаже два слова, що закінчуються на співзвучний склад, а ви придумайте рядки, в яких ці слова римуються. Потім навпаки — ви загадуєте, а дитина «придумує». Наприклад, «бджілка» — «квітка». Один малюк 4-х років склав таке: «Пролетіла бджілка-а-а. І зраділа квітка-а-а!» І нехай спочатку це 5уде не дуже образно і складно — зате весело! Якщо вам доведеться тривалий час йти пішки, можна використовувати час, проведений в дорозі, з великою користю. Наприклад, помітити кілька кущів і звертати увагу дитини на ті зміни, які з ними відбуваються:
навесні — розпускаються бруньки, потім з’являються листочки; влітку все цвіте;
восени — листя жовтіє, сохне і опадає тощо. Потім вдома можна намалювати те, що ви бачите щодня, або вести щоденник спостережень.
Дорогою можна закріпляти з дитиною набуті нею вдома або в садочку знання. Наприклад, якщо дитина недавно ознайомилася з геометричними формами, можна по черзі з нею називати круглі предмети, потім — квадратні. Щойно малюк почав розбиратися в кольоровій гамі — попросіть назвати його предмети певного кольору, але не поспішайте. Нехай малюк засвоїть спочатку один колір, наприклад зелений, і називає предмети тільки ці кольору. За кілька днів — жовтий тощо. Словесний поєдинок.
За нагоди можна пограти з дитиною у «Тварин». Ви називаєте якусь тварину, а дитина у відповідь називає тварину на ту букву на яку ваше слово закінчилося. Наприклад, «вовк — коза». А якщо дитина ще мала, можна просто пограти у «слова» за тими самі правилами, називаючи без обмежень всі предмети, явища і на казкових героїв.
Якщо вам доводиться тривалий час стояти на зупинці в очікуванні транспорту, пограйте у «Фігури». Попросіть дитину показ як стояв би на зупинці зайчик. Нехай стане у характерну для зайчика позу, потім трішки поскаче. Це не тільки пожвавить очікування а й допоможе дитині реалізувати потребу в рухах.

Рекомендації для батьків з організації оздоровчо – профілактичних заходів удома

Профілактика застудних захворювань та оздоровлення надзвичайно важливі для здоров`я та гармонійного розвитку дітей. Однак здійснювати їх слід не лише в дошкільному навчальному закладі, а й удома. Індивідуальні рекомендації складають для дитини з урахуванням порад лікаря – педіатра.
1. Відкоригуйте розпорядок дня у вихідні дні відповідно до розпорядку дня дошкільного навчального закладу.
2. Збільште в раціоні дитини кількість свіжих фруктів та соків.
3. Провітрюйте кімнату дитини перед сном або залишайте вікно привідкритим на ніч для доступу свіжого повітря до кімнати.
4. Привчіть дитину хоча б один раз на день полоскати горло 1%-вим йодно-сольовим розчином або відваром ромашки.
5. Влаштовуйте щодня зранку та увечері прогулянки тривалістю 2-5год.
6. Загартовуйте організм дитини : здійснюйте обтирання вологою рукавичкою, обливання рук та ніг. Нехай дитина ходить босоніж "вологою доріжкою” , змоченою 5%-вим йодно-сольовим розчином.
7. Пам`ятайте, що одяг дитини має відповідати сезону. За підвищення температури на вулиці поступово відкривайте різні зони тіла(ноги,руки) для дії повітря.
8. Давайте дитині полівітамінні комплекси за призначенням лікаря. Вони мають містити вітаміни А,D, групи В, та особливо вітамін С.
9. Робіть дитині масаж грудної клітки самостійно або запишіть до спеціаліста.
10. Систематично виконуйте з дитиною дихальні вправи з досвіду роботи дошкільного навчального закладу.
11. Доліковуйте залишкові явища будь-яких захворювань.

 

 

Корисні поради для батьків,

як заохотити дітей самостійно мити руки

1. Малята люблять пісеньки й віршики. Під час миття рук після туалету або перед  їжею завжди співайте веселі пісеньки разом з вашим сонечком.    

2. Почніть самі: якщо вашій дитині важко натиснути на дозатор для рідкого мила, не робіть цього за нього, а просто допоможіть, обережно поклавши свою долоню поверх його. Якщо він забуває підставити свою другу долоньку під краник, дозвольте йому спочатку вилити небагато мила на вашу долоню. Похваліть його. А також чергуйте ці дії з іншим варіантом: ви можете видавити небагато мила в його ручку. Краще для миття рук використвувати рідке мило, що він може видавити самостійно, ніж звичайне мило, що вислизає з рук дитини

3. Підтримуйте у вашого маляти віру в себе: піднесена радість і похвали навіть за неповний успіх у митті рук призведуть до більшої самостійності, ніж постійне виправлення його помилок. Помилки - це насправді прекрасна можливість навчитися більшому

4. Діти вчаться, повторюючи за дорослими: візьміть малюка з собою у ванну. Покажіть йому, що завжди миєте руки після туалету. Продемонструйте всю важливість ваших дій.

5. Використайте рольові ігри: візьміть ляльку або іграшку, посадіть її на горщик або на маленьке сидіння для унітазу, спустіть воду, а потім налийте небагато мила на іграшкові ручки, наспівуючи про всі зроблені кроки. Покажіть ваші крихітці, як це весело, і що вона теж може виконати все це самостійно.

6. Небажання: якщо ваша дитина миє руки з небажанням, не перетворюйте це на битву, просто помийте йому ручки з радістю й веселощами, продемонструйте, як це весело. Це може надихнути його як-небудь спробувати мити руки самому.

                 

Будь обережним із незнайомими людьми

     Нагадуємо тобі, що перебуваючи на вулиці, у громадському місці, треба пам’ятати про деякі правила безпечної поведінки з незнайомими людьми.

На вулиці:

•            Будь ввічливим та привітним у спілкуванні з людьми. Така поведінка викликає позитивне відношення до тебе серед оточуючих.

•            Тримайся подалі від незнайомих людей, які поводять себе не добре, уникай будь-яких розмов із ними. Намагайся не відповідати на грубість і нахабство тим же. Краще промовчати або зробити влучне зауваження про невихованість грубіяна.

•        Не грайся на вулиці допізна.

 

•            Ніколи не йди гуляти на вулицю, не повідомивши батьків чи інших близьких тобі людей про те, куди ти ідеш і з ким.

•             Якщо ти загубив батьків у незнайомому місці, стій там, де ти загубився. Якщо ти не можеш їх знайти, звернись про допомогу до міліціонера чи інших дорослих.

•            Якщо ти відчуваєш, що хтось переслідує тебе, намагайся скритися від нього, але не заходь у безлюдні місця.

•            Ніколи не погоджуйся йти з незнайомими людьми до чужого під’їзду, підвалу або інших безлюдних місць.

•            Намагайся не показувати на вулиці серед великої кількості людей свої дорогі речі (мобільний телефон, гроші, інші коштовності).

•            Не приймай від незнайомих людей ласощі, подарунки.

•            Якщо біля тебе зупиняється авто і незнайома людина звертається з якимось проханням, головне – не підходь надто близько до машини. Якщо запитання тобі здаються сумнівними, то ввічливо скажи незнайомцю, що ти поспішаєш; ні в якому разі не сідай до машини, що б тобі не пропонували.

•            Якщо ти бачиш на вулиці, у транспорті коробку, сумку, згорток, пакет – не чіпай їх.

У під’їзді чи в ліфті:

•            Перед тим, як увійти до ліфту, під’їзду, добре роздивись навколо.

•            Не заходь у ліфт із незнайомими, краще почекай чи йди пішки.

•            Якщо в ліфт сідає незнайома людина, то не повертайся до неї спиною, краще стежити за її діями.

•            Якщо незнайомець увійшов до ліфта після тебе і ти боїшся їхати з ним, натисни кнопку «Стоп», і тоді двері кабіни не закриються.

•            Якщо ти відчуваєш небезпеку під час руху ліфта, натисни кнопку «Виклик диспетчера» і розкажи диспетчеру ситуацію. Це відверне увагу незнайомця, а може, і зовсім злякає його.

•            Якщо на тебе напали у ліфті чи у під’їзді, голосно кричи про допомогу, дряпайся, кусайся й іншими діями відбивайся від нападника.


Інформація  на тему:

«І в холодні зимові дні нам застуда та грип не страшні»

У холодний період року зростає кількість застудних захворювань серед дітей. Звісно, більшою мірою це стосується тих малят, які відвідують дитячий колектив. Тож дорослим – і батькам, і вихователям, і медперсоналу – у цей час треба особливо дбати про зміцнення імунітету малят і профілактику респіраторних захворювань.

Щоб запобігти респіраторним захворюванням педагоги та помічник вихователя ІІ молодшої групи застосовують в своїй роботі слідуючі профілактичні заходи.

         Найперше, ми систематично провітрюємо групову кімнату та спальню робимо вологе прибирання, де діти проводять більшу частину дня. Звісно, робимо це тоді, коли вихованці на прогулянці або перебувають в іншій кімнаті, а в тій, яка провітрюється, двері щільно зачинені. У жодному разі не можна допускати малят у приміщення, поки повітря в ньому не прогріється до 15 – 20С.

         Ідеальний варіант запобігання розповсюдження інфекцій у приміщенні – кварцування. Кварцування проводиться 1 раз на день по 30хв з наступним провітрюванням кімнати впродовж не менше 30 хв.

         Використовуємо фітонциди. А саме, часник, цибулю, хвойні гілочки. А  також пропонуємо дітям корисні овочі (часник, цибулю) до вживання з основними стравами під час обіду.

         Щоденно проводимо загартовуючі водні процедури до та після денного сну. А також оздоровчі заходи протягом дня.

         Для зміцнення імунітету і здоров’я діти мають активно рухатися на свіжому повітрі. Тож ми звертаємо увагу батьків на те, щоб вони забезпечували малюків одягом та взуттям, що не промокає, запасними рукавичками. Якщо погода морозна, ми дотримуємося міри, прагнучи вберегти дітей від холоду. Занадто тепло вдягнута дитина пітніє, рухаючись на прогулянці, що часто й призводить до захворювання. Не варто також затуляти їй рот і ніс, як часто роблять надміру турботливі мами та бабусі, адже тоді дитина вдихає крізь шарф не чисте, а вже «відпрацьоване», можливо, навіть інфіковане, повітря. До того ж від подиху тканина, а отже, й обличчя зволожуються, що зовсім не бажано на морозі. Важливо також стежити, аби взуття малюка було тепле і сухе. Велику увагу приділяємо роботі з батьками. Щоранку проводимо ранковий прийом дітей та бесіди з батьками про самопочуття, на тему: «Увага! Грип!», «Профілактика простудних захворювань», «Загартування дітей» та ін.

         Персонал дошкільного навчального закладу №9 дбає про збалансоване, збагачене вітамінами харчування малят. Саме від цього значною мірою залежать опірні сили організму. Тому в раціоні дитини має бути багато сирих овочів і фруктів, морожених ягід, багатих на вітамін С, таких як смородина, полуниця тощо. І як - мога менше солодощів та борошняних виробів.

         Звертаємо увагу на перші ознаки хвороби, щоб якнайшвидше подолати їх, а також уникнути зараження інших вихованців. Зустрічаючи дитину вранці, ми проводимо ранковий прийом, а саме : оглядаємо шкіру, зів, за першої підозри вимірюємо температуру тіла і в жодному разі не приймаємо до групи з ознаками початку захворювання.

         На що насамперед варто звернути увагу: зниження активності малюка; погіршення апетиту; поява хворобливого блиску в очах, почервоніння їх та кон’юктиви; утруднення носового дихання; почервоніння горла; підвищення температури тіла.

         Якщо батьки привели до групи дитину, в якої нежить або зелені виділення з носа, - вона небезпечна для інших малюків. У цьому випадку обов’язково наполягаємо, щоб батьки забрали дитину, показали педіатру та забезпечили призначене ним лікування.

         Якщо ж захворювання проявилося в середині дня, дитину слід ізолювати під наглядом медичної сестри і викликати батьків.

         Водночас, якщо вихованець не відвідував садочок через хворобу близько 7 днів і прийшов до групи із залишковими явищами, непокоїтися не варто. Для інших дітей він не становить небезпеки.

         Якщо ж дитина кашляє довго, причому кашель сухий та нападоподібний, її конче потрібно обстежити. Це важливо зробити для того, аби виявити, на що вона хвора, а також переконатися, що вона не становить небезпеки для інших дітей.

         У будь – якому разі за перших ознак захворювання дитини слід звернутися до лікаря. Займатися самолікуванням не можна! Лише фахівець може вирішити, яке лікування призначити в кожному конкретному випадку. Міцного здоров’я вам і вашим дітям!